Persbericht FC-Maasland Noordoost

Persbericht FC Maasland Noordoost

De nieuwe fusieclub Maasland Noordoost is klaar voor het nieuwe seizoen. De trainingen van het eerste elftal, A-reserven en U21 starten onder leiding van Stefan Saelmans op donderdag 17 juli. Het is de ambitie van FC Maasland Noordoost om de goede structuur die werd uitgetekend in de praktijk om te zetten. De nieuwe fusieclub telt meer dan 400 leden en er zal in elke leeftijdscategorie van U6 tem U21 kunnen gevoetbald worden.

Het seniorenvoetbal bestaat naast het eerste elftal, de A-reserven en U21 eveneens uit B en C reserven. FC Maasland Noordoost wil steeds meer jonge spelers uit de eigen jeugdopleiding laten doorgroeien naar het eerste elftal. De ‘transferbedrijvigheden” bleven dan ook bewust beperkt.

Voor volgend seizoen werden slechts een zestal spelers aangeworven die vorig seizoen nog geen deel uitmaakten van één van de drie oorspronkelijke clubs Excelsior Ophoven, Blauwvoet Kessenich en FC Kinrooi:

Jannick Prouvost was in het verleden reeds actief in Ophoven en Kinrooi.
Jorn Luckermans woonachtig in Ophoven  komt over van Wijchmaal .
Santos Dekort en Boyd Wilms wonen beiden in Kinrooi en komen over van de jeugdwerking van Real Neeroeteren . Alexander Desmedt tekende eveneens zijn aansluiting. Desmedt speelde afgelopen seizoen bij Grote Brogel en voorheen bij Wilhelmina Weert, Gruitrode en Reppel en kan terugblikken op een flinke carrière gekruid met de nodige doelpunten.
Tevens zal de talentvolle 21 jarige doelman Joey Cuijpers van EVV de kern versterken.

Please follow and like us: